گسستگی توازن در زنجیره فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در سال گذشته میزان تولید فولاد در کشور حدود 22 میلیون تن گزارش شده است که از این میزان حدود  میلیون و 300 هزار تن سهم کارخانه ذوب آهن اصفهان بوده است. جعفر سرقینی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن، اظهار داشت: امروزه کارخانه تولید  فولادی را نمی توان یافت که ذوب آهن صفهان در تولیدات نقشی نداشته باشد.

صنعت فولادی که شروع به کارش با ذوب آهن اصفهان بوده و اکنون دارای یک زنجیره کامل تولیدات می باشد. اما متاسفانه طی سال های اخیر توازن در زنجیره تولیدات این کارخانه بهم ریخته است.

وی در ادامه افزود: بخش معدن را از شرکت ذوب آهن گرفتند و به شرکت دیگری واگذار کردند و بعد در اقدام تعجب بر انگیز به ذوب آهن گفتند آن را مدیریت کن!

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: ما در سال 1392 طرحی مبنی بر ایجاد توازن در زنجیره فولاد را مطرح کردیم و آن را به اجرا در آوردیم. در آن مدت میزان ظرفیت تولید فولاد کشور 120 میلیون تن بود و امروزه این میزان به 200 میلیون تن رسیده است. ما در هر بازه زمانی که توانستیم معدن را توسعه دهیم، ردی از فولادی ها بوده است و خوشبختانه امروزه این زنجیره متعادل تر از گذشته شده است.

جعفر سرقینی در ادامه با اشاره به این که ذوب آهن اصفهان برکت صنعت فولاد کشور است، گفت: رمز ماندگاری ذوب آهن اصفهان تولید بیشتر می باشد. در شرایط فعلی، این مجموعه برای ادامه تولیداتش کمترین ریسک را داراست و دیگر شرکت ها امکان دارد در این راه دچار تلاطم شوند. اما این شرکت ذوب آهن است که می تواند بدون داشتن دغدغه ای به  فعالیت های خود ادامه دهد.

سرقینی درپایان با بیان این که در شرایط فعلی برای ساخت کارخانه‌های فولاد مشکلات زیادی نداریم، افزود: در بحث کمی خوب پیش رفته‌ایم. ظرفیت ۳۳ میلیون تن فولاد را داریم و قطعاً به ظرفیت ۵۵ میلیون تن خواهیم رسید، اما تأکید من بیشتر به این است که به مصارف بپردازیم؛ این که چه کاری انجام دهیم تا مصرف آب و انرژی را کاهش دهیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: